Tuesday 1 May 2012

Baru sedar saya sayang kamu..



                Adnin, jangan lupa bawa ubat gigi dan selipar” :DD Perjalanan ke MAK malam itu bermula dengan suatu kebimbangan apabila mendapat khabar daripada awakbahawa awakterlepas “flight” kita gara – gara lewat 5 minit. Agak aneh apabila saya benar – benar bimbangkan seseorang, kecuali bila saya benar – benar sayangkan dia. :DD wink3. Lega mendengar ayatnya..”InsyaAllah saya selamat..sumenye okay saja”. Oke..saya menunggu “flight” saya itu dari pukul 10 hingga 12 malam di bawah pohon rendang di Dataran Peladang bersama umi ayah..angin sepoi – sepoi bahasa meniup – meniup pipi nie, ye, sejukk. Saya membelek – belek tudung biruku itu sambil tersenyum – senyum teringatkan si dia. Waktu itu kami “text”..tapi sekejap dia diam.. Tidur ye dear? Oke. J Yes, ops lupa, alhmdulillah sampai pun “flight” saya. Seat  single 5A ditakdirkan Allah taala untuk saya. Walaupun awak di bawah, saya tetap rasa kita dekat dan ye, saya berdebar untuk bertentang mata dengan awak. Perjalanan begitu damai sehinggalah tiba – tiba saya terasa sedikit pusing dan loya seluruh anak tekak. Nasib menyebelahi saya, belum sempat dua jam perjalanan Mutiara kami berhenti untuk “rest” sekejap di terminal barunya itu. Baru, cantik dan macam airport..(haha..over la tu kan awak?) 

Oke, lega sikit badan ini bila Mutiara kita stop dan saya dapat satu mesej dari kamu. “Adnin jom turun”. Hati saya berdebar..malu bertemu kamu. J buat – buat tidur lahh tetapi apabila awak membuat satu miscall yang sangat saya hargai. Saya beranikan diri membalas mesej itu. “Oke, seat awak nombor berapa?”
“Saya tunggu awak depan pintu Mutiara kita” :D

Saya betulkan lipatan tudung biru dan jubah hitam saya, pastikan saya kelihatan kemas dan macho ketika kami bertemu. Yup. Awak tersenyum di depan pintu menanti saya..serius, saya sangat rindu awak. Gembira bila dapat rasa lagi pelukan dari seorang sahabat yang sama – sama struggle dalam dorm yang sama dan katil kita berhadapan. Saya pernah meluahkan pada awak , saya stress melihat awak belajar. Saya rasa tertekan melihat awak belajar tetapi itu menjadi inspirasi buat saya. :D Namun, yang memelikkan, awak juga berperasaan seperti itu apabila melihat cara saya belajar. Kita sebagai manusia memang selalu tidak berpuas hati dengan apa yang kita lakukan. Masih ingat kita bersama belajar subjek biologi dari pagi sampai petang di kelas 509 ke 510 ye? Lupa..satu lagi sikap kita..mudah lupa! Ya ibarat kata Izwan Izani Soaffie, Melayu mudah lupa sebab kurang makan kismis!lol! Wahh..ape – apela..yang pastinya saya sangat gembira kita bersama – sama berjaya dan dalam perjalanan ke majlis yang sangat kita idamkan dan saya tahu, itulah yang sering kita coretkan dalam diari hati kita kan awak?hee.    


 
                Awak, awak cantik berpakaian kurung berwarna cerah dengan bunga – bunga kecil  dengan tudung labuh itu. Saya suka. Awak nampak matang..tak nampak macam baru bangun tidur..:p
 Kita berpimpin tangan ke tandas bersama, kita dengan konfiden dan yakin pergi ke tempat itu. Hampir masuk ke dalam..tiba – tiba si abang macho yang merokok dengan asap berkepul – kepul menunjukkan isyarat tangan kepada kita berdua. Ye abang, kami faham! Isyarat tangannya seolah – olah berkata. “Cik Adik, ini tandas kami. Tandas anda di sana!” LOL! Oke awak.. saya malu nak termasuk toilet lelaki. Nasib baik tudung kita besar, boleh cover muka taw! Awak dan saya gelak, muka awak merah padam (hiperbola jekk).
                Awak cakap nak ambik angin dulu, saya ikut je. Kita cari tempat yang sunyi. Angin sejuk malam itu disertai dengan gossip – gossip daripada awak membuat saat itu sangat indah..Bla3..cakap sal result, cakap sal member, cakap sal kaler tudung, macam – macam.haha. Dalam 30 minit,, .Jom, flight kita dah nak jalan. Jangan terlepas lagi cam tadi taw! 



Akhirnya kita sampai juga di Klang Central. Kami solat subuh dan terus gerak ke Kisas. Gelak bila ingat arahan dari awak. Kita gosok gigi dan mandi kat KISAS je!.haha. Oke, saya terima. Bila sampai KISAS, kita buat dono jek masuk asrama. Tetiba, aunty guard tu jerit – jerit marah kita kan awak. Tapi bila kita explain kita siapa dan untuk apa, aunty tu mintak maaf. Ya, kalau kita berbudi bahasa, semua orang pun suka. J Betul cikgu – cikgu kita cakap kat TADIKA dulu kann awak?
Dah..bila beratur kat luar dewan untuk ambik anugerah, giliran awak awal dari saya. Sejuk hati ni bila nampak, awak senyum untuk saya sebelum naik ke pentas. Saya balas senyuman awak tu dengan penuh rasa ikhlas. Ya Allah, kau berikanlah keberkatan hidup buat sahabatku ini. Amin.
Hari yang panas itu berlalu juga..akhirnya kita masuk ke asrama dan berborak panjang. Sehinggalah Awah call untuk ambil awak dari saya..sob3. Oke, saya lepaskan awak.. tapi masih teringat aunty guard itu..boleh pulak dia cakap saya nak ambil bawa balik iron asrama..huhh. Kelakar ~
If u know la.. Actually I really sad to let you go... Entah bila lagi boleh jumpa awak. Awak, baru saya rasa apa itu sayangkan sahabat. Rasa rindukan sahabat. Ikhlas dari hati yang tulus nie..Dulu kita satu dorm..satu negeri, selalu balik sama – sama. Masa saya homesick awal – awal daftar KISAS..kebisingan dan keaktifan awak memanjat katil membuat hati kecil ini sedikit terhibur. Walaupun saya pernah dengar kakde cakap..Ning, hang mula – mula datang, skema giler, duk diam jek tepi locker.hak3.  Sebenarnya, saya terlalu rindukan orang yang jauh di sana. :p

p/s
 : Awak, saya minta maaf sebab tak sempat teman awak kasik hadiah kat Cikgu Marina, serius saya terlupa sebab awak tak ingatkan.
: Awak saya rasa jodoh kita banyak bila kita sama – sama choose UIAM. BiLa kita sama – sama dapat Kolej Mara Kulim dan bila kita sama – sama pilih program “Tindikan” tuhh.haha.
: Saya rindu awak dan saya sedar saya sayangkan awak. Rasa menyesal sebab dekat asrama dulu, saya tak bersama awak 24 hours.
: Terima kasih sebab ajar saya fizik dan addmath dulu. Sejak dari awal masuk KISAS…
: Awak..nilah surat pertama saya kepada seorang sahabat, sebab saya sayang awak. Semoga awak membuat balasan untuk warkah saya yang tak seberapa ini.

No comments: