Friday 2 March 2012

The starter..=)


I think I got something wrong with my brain.hoho.  So then, I need to share. Baru je berjinak – jinak ngan blog nie, saje nak mencurah segala bakat mengarang yang ade nip.bhaha. Aku nie suka mengarang sejak lahir kat dunia ni lagi (cam pe je bajet), kalau usha balik karya2 dulu, gelak la aku sorang - sorang tapi jauh kat sudut hati..emm, pandai jugak aku ni, well matured la dikatakan. Lagi satu, bila tengok blog along aku, ttibe rase truja pulak. Kadang - kadang story yang dia luahkan aku sendiri pun tak pernah tahu..and aku ttbe feel lak bila baca blog dia, baru tahu kesusahan yang dia tanggung kat oversea tu. *the point is, benefit of blogging.hehe.

About myself la, nama aku Adnin bt. Abdullah, lahir pada 30 Mac 1994. Bagi aku la en, angka 3 ni memang akan bagi luck la dekat aku. Aku anak ke - 3 dalam fam aku, angka giliran pmr, spm, semua dapat 3 dan banyak lagi...ponat lak nak cerita. Lahir kat Hospital Kuala Krai, beratnya 3.2kg.haha, berat2, kesian mak aku. Then, aku sekolah first2 yang aku jejak ialah Tabika Kemas Abdul Rahman ( Abdul Rahman tu atuk sedara aku) bangge2.. Then, pada umur yang tak matang lagi iaitu 6 tahun, aku dah menumpang kat darjah satu kat sekolah yang ayah aku kerja, kirenya dua tahun la aku stay kat darjah satu. ( Ni strategi parents aku nak jadikan anak genius. Semua adik - beradik aku camni.) Aku study la seikhlas hati kat Sekolah Kebangsaan Kuala Nal tu, smpai la umur 12 tahun. Pindah la kat Sek. Men. Sultan Yahya Petra (1). Seronok..=), rasa macam "jagung muda" en.haha. Kat sana aku rasa lagi banyak tinggal kelas dari belajar, asyik kuar je. Debat un masuk, syarahan pun masuk, pantun pun masuk, sport pun masuk..aduh, burn2.. ore kelate kato "sakkat" gitu. Around bulan Ogos 2009, aku skip kelas dalam 2 minggu sebab bahas, nasib baik dapat merasa peringkat negeri. =P. Then, aku fokus la PMR, sambil usaha, sambil doa.. aku nak pergi sangat Kolej Islam Sultan Alam Shah, sejak dari tingkatan dua lagi aku mula menabur mimpi - mimpi ke bintang..

2 Februari 2010...pendaftaran kat KISAS, 1/2 impian hidup aku tercapai. Masih ingat bila first time di "Centre of xcellent" tuh.. I'm crying, Alhamdulillah Ya Allah.. dalam masa yang sama, aku juga dapat jadi pelajar terbaik PMR kat Kelantan. Banyaknya nikmat Allah...
Sekarang ngah menganggur menunggu result SPM.. Moga - moga Allah berikan aku rasa 11A+ yang berkat..=) amin..  
  
Ok, turn tu my feveret. My feveret warna ialah hitam dan pink, nampak ranggi tapi sweet.huhu. Aku suka sangat3 kucing and teddy.. suka benda yang furing lah. Feveret flavour aku ialah coklat and corn.. klaka la pulak tetiba minat jagung. Aku suka makan nasi lemak sebab tu diri yang serba kekurangan ni berlemak *ttbe je.haha..kena badi nasi lemak. Tapi lemak sikit je, maintain lagi nie. Drink? hm..aku suka coconut punya water, xpayah shake2 lah.haha. Hobi aku melukis, mengarang, dengar lagu, dan kadang2 membajet ngan adik aku, dia main gitar, aku nyanyikan.. Aku suka jalan2 ngan motor je, tapi lepas kejadian tu aku dah tak sentuh motor dah..sob3. 

Aku sayam family aku..muax. <3

No comments: