Friday 2 March 2012

Bersyukurlah bila kita diuji..=)


Hari ni aku tak pernah rasa sakit macam nie dalam hidup aku. Bila kaki ni dah tak mampu nak di “stand”kan gara2 insiden tu.. air mata menitik2.. time it happen la, rasa cam sekejap je dan dah tak terfikir apa2 dah kecuali Allah.huhu. 

Walaupun sekarang nikmat berjalan mungkin hilang sekejap tapi aku tetap bersyukur. Macam seorang penyair arab tu cakap.. “semua yang Allah takdirkan adalah baik.” Tak semestinya semua yang baik, yang kita suka itu terbaik untuk kita, dan tak semua yang menyakitkan kita adalah teruk untuk kita. Padahal Allah Maha Mengetahui dan kita tidak. Apa yang kita harapkan semoga walau macamana baik dan macamana buruk pun sesuatu yang menimpa kita, itu adalah yang terbaik..=)

Mungkin Allah nak suruh aku ingat Dia.. akak aku baru pesan tadi..”Apabila seorang anak adam ditimpa sesuatu meski tercucuk duri sekalipun, maka akan hilanglah dosa dari dirinya..” sedeh la plak. Syukur gak di hati nie.. nasib baik aku yang kena, kalau fam aku yang lain..nauzubillah. Mungkin juga Allah nak suruh aku berehat..tengok betapa baiknya Dia..=)

Nasib baik la result SPM 3 minggu lagi.. kalau tak, maybe aku ke sekolah dengan keadaan yang emm.. ntah. Kaki berbalut? Terhincut2?huhu. Segan pulak kat member, tapi en kalau ngah thncut2 tuh, tibe2 dapat straight A’s…aku rase terus boleh marathon.haha. I- Allah.

No comments: